domingo, 4 de noviembre de 2012

Taller audio digital

Bon dia, o bon diumenge a tothom!!

Abans que m'agafi es toro, i com vaig tan enfeinada amb altres assignatures ja he acabat la meva posada en pràctica del taller d'audio amb l'audacity.


Vaig descobrir aquest programa ja fa uns anys, quan la meva germana, que també és mestra, havia de fer un treball també per a TIC, i com que sempre m'ha cridat quan ha tingut dubtes (tal i com vàrem veure al video del monjo, el més gran acudeix al més jove pel que fa a modernitat), ja vaig haver de cercar les seves eines per donar-li un cop de mà. Va ser tan fàcil, com el que diu en Juan Carlos al seu bloc, posar el cursor damunt i el programa em xiulava ràpidament perquè en servia cada eina de la barra. Després va bastar amb investigar un poc i fer proves per conèixer els diferents efectes que produïa emprar una eina o altra. Per això, no m'ha costat gaire retallar la cançó que he elegit, donar-li una decadència o amplificació del volum a l'inici i final de la pista ni crear una peça nova amb tres variants: el so base, la meva beu i un so repetitiu. Fins i tot, he canviat el to dels sons per donar-li un toc diferent i per evitar possibles demandes de plagi o que me facin pagar els dret d'autor, he distorsionat la veu original de la cantant en la cançó original que he fet servir.
Si voleu canviar la tonalitat, basta seleccionar el tram on ho voleu aplicar anar a Efectos> Cambiar tono, i a sa barra d'avall vos desplaçau, quan més vos alluneu del mig més gran serà l'efecte: a l'esquerra dóna més gravetat i a la dreta torna més agut.


No li he posat molta imaginació, només he agafat una cançó força coneguda i d'actualitat, i com si fos una presentadora de ràdio vos l'he presentada (aquí he aprofitat que la cançó sona força més baixa al principi per l'efecte envolvente) i li he afegit el so "novetat" repetit dues vegades durant la cançó. 



L'únic problema amb el que m'he trobat ha estat a l'hora de passar-ho a mp3. Ja coneixia l'eina exportar com... per modificar l'extensió de l'arxiu, el problema m'ha vingut donat, perquè necessitava un component del sistema que no tenia i havia de descarregar i afegir a una carpeta per jo molt desconeguda i que em fa molta de por com la de "sistema" tot ple d'arxius que fan referència al funcionament intern de l'ordinador i que no m'atreveixo a modificar, esborrar o afegir. Per això vaig cercar a internet una altra opció, a vegades un tutorial ens treu d'un embolic en dos segons. Tal i com jo m'imaginava bastava amb exportar-ho en format .WAV i després emprant un conversor on-line que ja he fet servir en altres ocasions passar el .wav a .mp3. Així m'he estalviat poder ficar la pota amb arxius que per jo són paraules majors!!

Per acabar, vos deix sa cançó. Gràcies a en Juan Carlos per informar sobre el GOEAR, ja que com era un altre punt pendent de com fer-ho per penjar-ho al bloc, m'ha vingut bé la teva aportació.

RESULTAT FINAL TALLER D'AUDIO

I si ho voleu comparar amb l'original vos deix un enllaç a youtube:

YOUTUBE "DIAMONDS" RIHANNA


Perquè ho podríem fer servir en la pràctica educativa?

Per posar sons a un material al que volguem posar-li veu o efectes com un conte, un material per exercitar qualque tipus de contingut, etc. Ho trob una bona eina per crear tots aquells sons que necessitem a l'hora de posar en pràctica qualque recurs que es vegi un poc magre en el sentit auditiu, donar-li el nostre toc original i així també motivador a l'hora d'atreure l'atenció dels infants. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario